En hij is af; de BMW K1100

Vandaag is na een wintertje verbouwen het zijspan van Ben gereed! Kijk ook op Facebook voor een overvloed aan foto’s van de bouw van het span.     En ja hoor, hij zit er aan. Nog niet af, maar in de buurt:

Voortgang Aluminium motorfietstank

    Ik heb vandaag het project aluminium brandstoftank weer op kunnen pakken. Al met al vlot het aardig. Hier wat info over het materiaal: – 1.5mm AlMg1 – 1.6mm AlMg4.5 toevoegmateriaal – 2.4 mm E3 electrode – gaslens met cup 8 – 60A pulserend, 10% negatief AC Om zover te komen moest eerst wat…

Aluminium TIG Airbox

Started doing some welds for the airbox and gastank. It’s going to be AlMg3 5754 1.5mm with 5356 1.6mm filler rod. Next up: preparing parts with the english wheel and planishing hammer.  

Jenvey Spacers voor ITB ombouw

Vandaag zijn de spacers voor het Maseratiblok gemonteerd en beproefd. Na het afmonteren en tunen door BS-autotune.nl… Posted by Rootsaert Techniek on donderdag 9 april 2015   Update… Door de enthousiaste reactie’s we hebben er gelijjk 5 setjes bij laten snijden.

Welkom op Rootsaert.nl

Vanuit het centrum van Nederland ontwerp en bouw ik alles wat nog niet bestaat. Hieronder vind u enkele voorbeelden van de mogelijkheden op het gebied van motortechniek, gereedschappen, lassen en 3Dprinten. Hebt u vragen over een van deze onderwerpen, neem hier dan contact op. Voor meer informatie kijk ook op de Facebook-pagina https://www.facebook.com/rootsaerttechniek

Zijspanbouw

Inmiddels is het zijspanproject weer aardig gevorderd. Het span heeft de originele L4E zijspan code ontvangen op het kentekenbewijs. Het heeft zijn eerst 2 maanden op de openbare weg er al opzitten en wacht met smart op een likje verf voor de zijspanbak:   Deze oude FJ schreeuwde om een zijspan. Dit type motor is…

Triggerwheel Audi Quattro turbo

Een triggerwiel zorgt er bij een EFI (electronic fuel injection) systeem voor dat de injectie/onstekingscomputer weet in welke positie de krukas zich bevindt. Door middel van de 2 missende tanden kan het BDP (bovenste dode punt) worden herkend, waarna de ECU kan gaan bepalen wanneer en hoeveel er wordt gevonkt en wordt geïnjecteerd. Dit onderstaande…