Je kunt hier je stem uitbrengen voor deze motor
Aangezien deze FJ1200 uit 1986 al meer dan 250.000 km had gelopen, werd het tijd voor een update. Om mee te kunnen laten komen met de huidige techniek heb ik er (met de hulp van BS-autotune) een KDFI ontstekings- en injectiecomputer in gebouwd. Deze stuurt de injectoren van een GSX-r 750 gasklephuis aan en gebruikt de originele VR-sensor van de FJ. Weliswaar met aangepast triggerwheel (24-1).
De uitlaat is een vol titanium 4-in-1-systeem van Akrapovic bedoeld voor een GSX-r1000. De hele voorpartij is afkomstig van een R1 uit 2003. Het achterwiel uit een XJR1300. Samen met de achterbrug van een TRX en een aanpassing aan de schokbreker ophanging is de geometrie stukken verbeterd.
Tank, subframe en stuur zijn zodanig ingekort/aangepast of van nul af aan opgebouwd, zodat deze look en zithouding verkregen werd. Het spuitwerk werd uiteindelijk geleverd door de mannen van BVTmotorpaint.
Links is origineel 1tx, rechts de itx
Natuurlijk kan ik ook een kleinere ombouw verzorgen. Denk aan een andere voorvork, kofferrek, ander achterwiel of alleen een superbikestuur of stuur op maat.